LOGOWANIE do Google Suite na domenie lo1.pl

dla osób posiadających konto

PRZEWODNIK

GOOGLE SUITE W DOMENIE lo1.pl

LOGOWANIE DO GOOGLE SUITE NA DOMENIE lo1.pl

  1. Po utworzeniu Twojej skrzynki, otrzymasz mail od: The Google Cloud Team: [email protected] Tam będzie link aktywacyjny do Twojego logowania. Ustal sobie nowe hasło – koniecznie je zapamiętaj. 
    1. Jeśli nie widzisz takiego maila w swojej skrzynce, wpisz w wyszukiwarkę mailową: The Google Cloud Team – przeszukaj tym sposobem WSZYSTKIE FOLDERY mailowe, również spam.
    2. Ze względów bezpieczeństwa link umożliwiający ustawienie hasła przestanie działać po upływie 48 godzin (ale z doświadczenia wiemy, że po krótszym czasie). Więc zaloguj się od razu, jak dostaniesz info, że masz konto. 
    3. Potem loguj się z przeglądarki na komputerze (niestety, czasem system nie działa dobrze na urządzeniach mobilnych).
  2. Strona logowania: www.lo1.pl, a potem w zakładki → Google Suite → logowanie (tutaj u góry na tej samej stronie, na której jesteś)
    1. Twój login to Twój adres: …… @lo1.pl
  3. Schemat adresów mailowych w naszej szkole znają wszyscy nauczyciele. Ze względów bezpieczeństwa, nie podajemy schematu do publicznej wiadomości.
    1. W adresach @ szkolnych nie ma polskich znaków diakrytycznych, a przed znakiem ‘@’ nie ma kropek.
    2. Raz nadany adres szkolny nie zmienia się (np. w przypadku powtarzania klasy)
  4. Jak jesteś na Classroom i innych aplikacjach dla szkolnego G Suite – sprawdź w prawym górnym rogu, czy jesteś pod loginem z maila @lo1.pl – jeśli nie, musisz się przelogować
  5. Jeśli formularz lub inna aplikacja lub dokument współdzielony w Google Suite wyrzuca Ci info, że musisz prosić o dostęp, to sprawdź te wyjścia: 
    1. patrz pkt. 4 
    2. zaloguj się raz jeszcze nie na telefonie, tylko na komputerze 
    3. zmień przeglądarkę (zalecana to Chrome)
  6. Jeśli masz @ na wp, o2, op lub i innych dostawców niż gmail, to możliwe, że poczta z loginem do Ciebie nie doszła. Sprawdź jeszcze spam i jeśli tam nie znajdziesz maila z pktu 1, załóż sobie skrzynkę u innego dostawcy (zalecany gmail). 
  7. Zanim wejdziesz na Meet, zaloguj się na konto lo1.pl – wtedy wchodzisz bez wysyłania prośby o dostęp. 
  8. Jeśli masz link do zajęć na Classroom w swoim mailu i on nie działa – wyloguj się ze wszystkich innych kont w przeglądarce i zaloguj tylko na konto @lo1.pl. Wtedy link z maila zadziała. 
  9. W razie problemów z dostępem do Twojego konta szkolnego, zwróć się do administratora systemu  – adres znają wszyscy nauczyciele, a także większość Twoich koleżanek i kolegów. Ze względów bezpieczeństwa nie podajemy tutaj żadnych istniejących adresów mailowych.
  10. UWAGA! Do administratora pisz tylko z adresu @, który podałaś/eś do szkolnej bazy danych. Nie proś o ponowny link aktywacyjny (po wygaśnięciu nie ma możliwości wysłania go ponownie). Proś o reset hasła. Otrzymasz hasło tymczasowe i po logowaniu ustalisz sobie nowe.

DLACZEGO GMAIL?

Osobom, którym zakładamy konta w domenie lo1.pl, zalecamy podanie konto gmail jako dodatkowy adres gmail (służący np. do odzyskania konta). Dlaczego gmail? Powodów jest wiele.

Przede wszystkim, gmail jest bezpieczny i ma super filtry antyspamowe. Do tego jest pojemny i przy okazji dodaje masę funkcji i aplikacji. No i, co jest oczywiste, współpracuje z Google Suite. I raczej nie zanosi się, że Google splajtuje w najbliższym czasie – wręcz przeciwnie.
Dlatego warto jest założyć sobie porządną profesjonalną skrzynkę gmail, która będzie Ci służyła zawsze bez obciachu.

CO WARTO WIEDZIEĆ, JAK ZAKŁADASZ SOBIE NOWĄ SKRZYNKĘ POCZTOWĄ

Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem, wykładowcą, pracodawcą…. i odbierasz mail lub formularz z adresu o dziwnej nazwie, np. [email protected]… i musisz się domyślać, dopytywać, szukać, a takich maili jest na Twojej liście więcej. Tak, często gdzieś jest widoczna nazwa użytkownika, nazwa autora czy coś podobnego, ale zwykle te rzeczy się nie wyświetlają i w efekcie tracisz masę czasu na odkrycie, kimże jest ta tajemnicza [email protected]
Dlatego po prostu radzimy, oszczędź zdrowie swoich nauczycieli oraz innych odbiorców Twoich maili i załóż konto, po którym będzie można się zorientować, jak się nazywasz, a inne konta zostaw sobie na nieformalną korespondoncję.